Pages

Sunday, August 23, 2009

Salam Ramadhan

Salam Ramadhan sumer...

Kitorang balik muo jek puasa kalini...puasa hari pertama memang larat...tambahan pula telah melantak pada malam sebelum nya...n sahur hanya makan 3 sudu quaker oat...almaklumla, i ni bukannyer jenis bersahur...hihihi...opsss...bangunla...cuma minum air biasanyer

buka puasa day-1, aku masak ayam masak tomato ...hmmmm lupa pulak nak ambek gambo...bila dah buka mana sempat nak snap snap...harus makan dengan gelojohnya...astaghfirullah...kekeke...bila nak berbuka banyak, maka aku dah malas nak bersahur, so bangun minum air jekla...

akibatnya bila dah petang tu... penat nya rasa...alya sekarang yang dah berumur 1 tahun 8 bulan tu, mmg banyakla kerenahnya...tengahari tu kitorang dah balik tangkak...alya ni jenis kalau balik umah sendiri mesti nak wat perangai, nak nangis jek keje, takleh salah sket, n asyik nak berkepit jek ngan aku...sebenarnya dia ni bosan coz kat umah takde orang just kami bertiga, n mak ndak nya belum balik dari kampung..

menu berbuka day-2, adalah tomyam (mr Hubby masak), ikan keli goreng, sambal kentang+bilis ( ni aku masak ye...)itupun setelah laki aku bawak alya gi kedai depan umah tu...kalau tak memang dia tak nak lepaskan aku...

sahur day-3, aku telah bangun makan semangkuk Quaker Oat beserta Susu HL...dengan harapan hari ini tiada kepenatan....dan dengan harapan, dapatla bertenaga sementelah balik keje karang untuk memasak dan melayan anak kesayangan...fuhhh panjang berjela dah ni...maklumla bulan puasa banyak masa sket...tak gi makan la katakan...hhuhuhu

Azam puasa kali ini, adalah menurunkan berat badan...salah ker niat gitu? n tak nak membazir makanan di bulan yang mulia ini...tomyam semalam mmg banyak n telah disimpan..dan setiap pagi harus masak untuk bekalan alya ke rumah bbysitter, pagi tadi dah masak nasi goreng...sok nak masak apa la pulak???takut anak kelaparan...makan pagi dan muffin telah dibekalkan tadi..

Sekian, next post harus ada gambar..

3 comments:

noniey said...

aku 2 hari lepas ok je puasa.. tapi hari ni rasa lain macam je.. rasa cam penat terlebih plak.. huhuhu

Nor'ain Jaffar said...

Salam...
semoga ko berjaya menjadi isteri mithali yg rajin memasak dan berjaya menurunkan berat badan selama sebulan ni...heh..heh

nor_azida said...

to kak ain..hehe lawakla ucapan ko tu...tapi nak amin kan gak la...ammmiiinnn

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin