Pages

Wednesday, February 11, 2009

...

dah ari kamis, tapi tak memblog lagi utk minggu ni...takde apa nak citer coz weekend lepas lepak umah jek, adapun just gi mlaka n muo ... maklumla family takde gi makan hangen kat vietnam..aku gak yg hangen ... hahaha

minggu ni lak aku bz..ada kursus nasi kerabu...ada sesapa berminat ?? meh la join ...on this saturday ... eny yang ajar..leh la kasik dia duit poket sket tp duk melahu...watpe kan!

ok nak citer alya pulak yang semakin mengganas kat umah:

1. dah pandai cium pipi, tangan semua bila disuruh
2. bila kita ajak dia mandi..."alya, bukak baju"...apalagi dia pun tarik baju dia, pastu siap tunjuk bath tub dia lagi...terkezutt aku...dah pandai rupanya
3. alya ni jenis tak suka FM kalau aku ada...so bila rasa nak bagi dia FM, aku tunjuk dulu botol..if dia sambut, barula aku watkan dia FM
4. semakin paham arahan...senang nak suh.."alya amekkan tu.." dia pun amek n bagi kat kita
5. sekarang ni dia sibuk tarik layang2 dalam umah, pak ude dia tertinggal aritu...sabo jekla
6. suka naik atas meja kaca...ngeri aku...pastu terjun atas sofa...geram sungguh!
7. Yang paling geram dia suka masuk dapur...pastu siap la nak rabai itu nak rabai ini...semalam dia masukkan tanggan dia dalam sabun fab tu...pastu masuk mulut...apalagi ..."eny....basuh tangan alayani!

Keje aku menjerit dan menjerit...aku tau tak bagus ajar anak dengan menjerit ni...tapi bila dah geram ha apalagi...ALYA....ha tinggila pitching aku ni...hehe

8. suka panjat kusi meja makan yg tinggi ittew
9. pandai buka pintu...bila takleh bukak, siap amek kunci, konon2 boleh buke la tu
10. ha dia dah pandai buat aksi naik motor...bila kata"alya, jom vroom2"...dia leh wat mulut nak sebut vroom tu ngan tangan seolah2 pulas handle tu...adus jangan jadi minah rempit sudah!
11. Pandai dah pegang tel...paling suka cakap ngan atuk dia...siap jalan2 pegang tel kat telinga...tapi sekarang tak nak kasik dah...sebabnya dia akan campak hp aku ..berterabur bateri smua...geram ...jahanam la hp mama..
12. memang suka cakap..."CAK"...lembut je sore
13. Bila nyanyi..."Lompat si katak lompat"...dia terus nak lompat tapi kaki tak terangkat...kelako

Kesimpulannya anak aku ni lasak la...tak suka mainan pompuan, bear dia tak pandang pun...n dia suka main lego...

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin