Pages

Tuesday, September 23, 2008

Jalan lagik!

Dah banyak hari aku tak tulis blog...bukan apa, jumaat lepas aku cuti dan isnin(semalam jugak)..ni kes observ student practical la ni...yus la dia pilih area tganu, so boleh balik kampung...cam dekat jek kampung kami tu kan, besut...so ari Jumaat pagi pas subuh, bertolak la...cepat betul rasa, kol 12.15 gitu dah sampai...aku apalagi kejenya membuta ler bersama alya kat seat belakang tu...

maleh la nak citer...sebab citer nya aku makan banyak gilos balik ni....hahah...naik balik ler mcm ni, dah 4 kg turun tau! actually my MIL ni niaga kat Param, so keje nya tawaf ntah bapa kaliler param tu, dengan hasil rembatan makanan yg byk, almaklumla kalau dah tawaf 3-4 kali, mau tak banyak yg dibeli nyer...plus makanan yang diniagakan...so aku la org yg terakhir sudah berbuka...hahaha...duk ratah ayam percik ke ikan percik ke then ... kat sini mana ada...kalau ada pun tak sedap...dan hasilnya 2-3 ekor ikanla akan ku ratah, nasi tak banyak okeh, spinggan sahaja...air 2 gelas gitu...

alya pun turut la turun ke param, tapi dah last tu dia demam+selsema+batuk, sian dia...bangun malam2 nangis sambil mata pejam, tgk2 hidung dia tersumbat, aku pun dukung la dia, kasik turun hingus dia tu...ada la kat sejam gak berjaga...pastu aku dah tak larat nak bangun sahur, malam pertama jek bangun sahur kat sana...ada satu malam tu pulak dia bangun kol 4 sampai kol 5 nak main...sabojekla...n mr hub seperti biasala...tgk kejap n tidooosss....eiii sabo jek tau!

so, semalam aku balik...lamanyer rasa, penat betul, coz sambung observed dkt Kuala Terengganu n Kemaman...tak gi mana pun coz tak sabo bila la nak sampai umah...tolak kol 10 sampai kol 7...penatnyer...

alya mengganas ... dia mmg cam ni semua benda dia sesuka ati jek
ini antara makanan yang dibakar

ayah de ... la yang bakar semua ni

ha laki aku turun padang... gambaran jualan ..

yeaahhh buka time

semua dah tido kepenatan

n malamnyer pasang pelita n main mercun

2 comments:

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

naik lagi berat ko zie..tengok tu penuh jer meja maser buka posa..balik terengganu senanglah ko zi, tak yah masak..order sajorkk..

nor_azida said...

a'aah usah kan masak tulun pun tak...hehhe ...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin