Pages

Wednesday, November 16, 2011

Kuching Day One


Sabtu, 29 Okt 2011...

Awal pagi kol 6 dah bangun, siap2 then terus gi Airport. Flight kami pukul 9.45 pagi... maka tempat berkumpul adalah di Marrybrown...

 kami bertiga beranak sahaja..yus, azi n alya
 ina, syahrir, jannah n rizqi
 mas, lan n miefzal...dukung anak mas, ingat anak sendiri...kuang kuang kuang
 sya, wan n qaleesya
 excited bersama sweaternyer
 kak mun berlima

ini adalah antara delegasi kami, siap sedia nak naik kapal terbang...
yang lain adalah, normah bertiga, su n abu, iza bertiga, lin bertiga
 tiba sudah di airport Kuching...delegasi kami dijemput oleh KK Kuching, dengan menggunakan bas kolej
terus gi makan dekat Serapi Corner
 singgah di Kedai Pasu Serawak...

 wan dengan acah demonyer....
 check in Hotel Abell..terbaikkkk
 aksi apakah?? bila dah dapat bilik...keje aku yg pertama adalah pam...yelah walaupun baby ditinggalkan , kewajipan itu harus terlaksana :) . mandi2 n terus bersiap utk aktiviti seterusnya
 pasar satok...sepanjang jalan yus dukung alya.... nasibla laki ku gagah perkasa...ada yang rasa nak muntah? hahaha
 keadaan di Pasar Satok
 tu dia ayam madu serawak....
 lepas Satok, kami lepak di Waterfront. belakang itu adalah DUN Serawak yang baru...cantik sangat
 sang lelaki
 balik ke hotel untuk berehat dan semayang maghrib+isyak...bilik kecil tapi comel .. i likeee

malam pertama ini, aktiviti sendiri, bas berehat.maka kami makan di kawasan persekitaran hotel. aku pun tel sedara aku, Kak Chom. Kak Chom ni sepupu aku yang telah lama menetap dan berkeluarga di Kuching ni, dekat 20 tahun agaknya. Uncle Marzuki husbandnya, terus ajak kami bertiga makan di luar pada malamnya. harap maaf yek kawan2 , aku dengan aktiviti sendiri ...

Lokasi makan malam kami adalah TopSpot ... ini tempat makan yang agak famous di Kuching untuk mkn seafood... inila menu2 cara masakan orang sana..

 ambal masak kari...first time aku makan benda ni,,sedappp...alya pun suka
 midin...lebey kurang la namanyer...aku tak makan sayur
 udang lobak masin...sedappp
 sup ..sedap

antara menu lain... sayur campur, ikan masak stim n nasi putih la...
 uncle marzuki, kakchom, aku n alya...time kasih daun keladi kak chom sekeluarga... sedappp sesuai dengan selera aku :)
lepas makan, kitorang dibawak pusing2 serata bandar Kuching,,,ada dekat sejam... barula terasa keadaan sebenar di sana...yelah kalau naik bas mana nampak... antaranyer Kampung Melayu...rumah2 org melayu di sarawak..umah Deja Moss kat situ ler... akhirnya singgah jap kat kedai kek lapis

ini Kedai Kek Lapis Mira...sedara aku kata orang serawak suka kedai ni, kek nyer agak lembap berbanding Dayang Salhah, yg org Semenanjung suka di mana kek nyer agak kering...aku pun rasa Mira lagi sedap :)

lepas meronda balik otel n tido....ngantuk bangeetttt...sok nak jalan lagi

1 comment:

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

terbaeklah sangat abell tu..hahahah..jgn lupa kes kita kener halau pak guard dan syahrir kener tegur minah salleh..heheh..
yg gambar ayam serawak bermadu tu tak per lah ayam, jgn yg 2 org yg tukang pegang ayam tu...hahah
up cikit dalam face boook ko..hahah bikin kecoh...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin